Sanal Çağrı Merkezi - VODASOFT Çağrı Merkezi | Call Center Services
ust_img

Sanal Çağrı Merkezi

Sanal Çağrı Merkezi

Sanal çağrı merkezi, klasik şekilde işleyen bir telefon trafik akışının, merkezileştirilmesi ve değişik noktalara bu merkezden dağıtılmasıdır. Tek merkezde, tek bir teknik altyapı ile kabul edilen telefon çağrıları değişik kriterlere göre değerlendirilerek farklı merkezlerde sonlandırılmasıdır.

Bazı Örnekler

Tek bir telefon numarında pizza siparişi alan bir şirketin, arayan kişinin numarasında göre çağrıyı ilgili restoranda sonlandırması.
 Arayan numara bilgisine veya tuşlamalara göre çağrının farklı lokasyonlardaki farklı çağrı merkezlerinde sonlandırılması
 Çağrıların tek numara ile kabul edilmesi ve evden çalışmayı tercih eden operatörlerin telefon setlerine düşürülmesi
 Tek bir numara ile kendisine erişilmesini isteyen bir şirketin, gelen çağrıları farklı illerde, hatta farklı ülkelerdeki diğer santral sistemlerine yönlendirmesi

Bu modelin en büyük avantajı tek numara kullanımıdır. Tek numara kullanımın avantajları şunlardır:

 Akılda kalıcığını yüksek olması
 Prestijli numara kullanımı
 Müşteri memnuniyetinin artması
 Baskı ve materyal giderlerinin düşürülmesi
 Çağrı hacimlerinin ve türlerinin daha iyi analiz edilebilmesi
 CRM uygulamalarına geçişin kolaylaşması
 Teknik altyapı konsolidasyonu sayesinde yatırım giderlerinin azaltılması
 Sanal çağrı merkezinden gerçek çağrı merkezine (tek merkede operatörlü) geçişin olay olması
Telekom risklerinin azaltılması
 Hibrid çalışılabilmesi (hem tek numara, hem dağınık yapı)
Felaket önleme amaçlı kullanım
 Yük dağılımı sayesinde çağrı kaçırmama ve adaletli çağrı dağıtımı yapılabilmesi