
Outsource vs InHouse
Çağrı merkezini Outsource ermek mi? Kendi içinde yapmak mı? Bu kararınızı vermeden evvel aşağıdaki karşılaştırmayı dikkatle incelemenizi öneririz.
Call Center Outsourcing Avantajları
SON MÜŞTERİ AÇISINDAN
• Yüksek Memnuniyet • Kaliteli servis ve deneyimİNSAN KAYNAKLARI AÇISINDAN
• Personel alım ve eğitiminin CCO şirketine devredilmesi • Yüksek iş memnuniyeti ve tatmini • Gelişmiş eğitim ve kariyer imkanları • Gelişmiş yetenek, bilgi ve yeterlilik • Gelişmiş ve bilinçli motivasyon teknikleri
SÜREÇLER AÇISINDAN
• Daha etkili süreç analizleri ve uygulanması
• Süreçlerde daha yüksek hassasiyet
• Düşük işe alım ve eğitim işlemleri
• Kağıtsız ve verimli CRM sistemleri
Call Center INHOSE (İinde) İşletme DEZavantajları
FİRMA AÇISINDAN
• Ana faaliyet alanının dışında iş yapma • Uzmanlık gerektirmesi • Teknoloji yatırımı ve ilk yatırım maliyetinin yüksekliği • YanlışPlanlama Riski • Verimsiz kaynak kullanımı • Oluşum sürecinin uzun olması • Gelişen teknolojiden faydalanamama • Aksaklıklara geç müdahale, bakım anlaşmaları, teknik arıza riskleri • Yetersiz teknik ve operasyoneldestek • Donanımsız yönetim ekibi • Yetersiz analiz • Yüksek Turnover maliyeti • Uzun vadede verimsizleşen operasyon ve müşteri kaybı • Ek kaynak olmaksızın katma değerli hizmet sunmada sıkıntılar • Bağlanacak bir yönetici pozisyonu gerektirmesi • Farklı kanallardan gelen verilerin merkezi takip ve analazinde yaşanan zorluklar
İNSAN KAYNAKLARI AÇISINDAN
• Beklenmedik yoğunluklarda yaşanan istihdam zorluğu • İnsan kaynakları yatırımının yüksekliği • Personel alım ve eğitimindeki zorlu süreç