Kazandırdıkları - VODASOFT Çağrı Merkezi | Call Center Services
ust_img

Kazandırdıkları

Çağrı Merkezinde Müşteri Temsilcisi olmak birçok profesyon el ve bireysel becerinizin de gelişmesi demektir.
Çağrı merkezlerinde çalışan kişiler, diğer alanalrda rahatlıkla iş bulabilmekte, yetkinliklerini rahatça öne çıkartabilmektedirler.
Çağrı Merkezleri birçok eğitimi de alabileceğiniz ortamlardır.
Çağrı merkezinin Size Katacağı ve Size Bir Ömür Boyunca Faydalanacağınız Kişisel ve Profesyonel Becerilerden Bazıları:
 
 
Süreç Yönetimi Bilinci
 Çağrı merkezleri, insan, teknoloji ve süreçlerin bir arada işlediği organizasyonlardır. Müşteri temsilcileri bu bileşenlerden birisi olan SÜREÇLER konusunda eğitildikleri gibi, süreçlere uyum, süreç geliştirme ve iyileştirme gibi faaliyetlerin de içinde bulunurlarç. Bu aktif çalışma ortamı müşteri temsilcilerinin SÜREÇ bilincini geliştirir… Tüm iş hayatı süreçlerden ibaret değil midir?...
Öz Disiplin
 Çağrı merkezi bazen zorunlu olarak uymaya çalıştığımız kuralları içeren bir yapıya dönüşebilir . Zorunlulukların sebeplerini anlayıp özümseyebilirsek kuru ve tatsız bir çalışma hayatı yerine daha güçlü , kendimize ve çalıştığımız yere karşı daha sorumlu ve sonuç odaklı bir çalışma ortamı yaratmış oluruz. Bunu başarabilmenin yolu da öz disiplini sağlayabilmekten geçer.
 
Teknoloji Kullanımı
Hayatımızın her anında karşımıza çıkan teknoloji artık ayrılmaz bir parçamız haline geldi . Çağrı merkezi sektörü de gelişen teknoloji ile birlikte her geçen gün gelişim gösterip , telefonda iletişimden çıkıp bütünleşik bir hizmet haline dönüşmektedir.Bu gelişim de müşteri temsilcilerine , müşteri ilişkileri anlamında farklı deneyimler kazandırmaktadır.
 
Sorun Çözme
Sorun çözme yetkinliği kazanan bireyler karşılaştıkları problemlerde olumlu yaklaşım sergilerler.
Sorun çözme yetkinliğinde sorunu tanımlama, sorunu çözebilecek alternatifler bulma üretme, uygun çözüme karar verme, uygulama aşamasına geçme ,kontrol ve değerlendirme gibi alanlarda gelişim gösterirler. Her çözüm farklı bir alternatif olarak tecrube dağarcığımızda yer alır.
Sorun çözme mantık ve teknikleri ve üretilen çözümler ve çözüm üretme vb.. yetiler her sektör alan ve durumda kullanılabilir.
 
Sabır
Sabır birden fazla konudaki gelişimle elde edilmektedir. Sabretmek oturup durumun geçmesini beklemek değil, Durumu anlamak , empati ,sempati kurmak, farklılıkları kabul etmek farklılıkların olabilirliğini bilmek, önyargılı olmamak, durumu hala değiştirebileceğini bilmek, sorunu bitiremezse bile zararlarının azaltılabileceğini bilmektir, hak vermek ve soru sormak detaylı analiz edebilmek ve sonuca erdirildiğinde çözümün olabildiğini görmektir. Çağrı merkezinde çok farklı durum, koşul altındaki çok farklı kişiliklerle karşılaşarak çözüm sunulabildiğini ve sorunların çözüldüğünü görebilmektir.
 
Koordinasyon
Varlık sebeplerini müşteri memnuniyeti üzerine kurgulayan çağrı merkezleri, sadece çağrı karşılayan merkezler olmaktan öte, firmaların amaçları, verdikleri hizmetler, faaliyet alanları ile nihai müşterileri arasındaki koordinasyonu sağlayan birimlerdir. Bu açıdan değerlendirdiğimizde çağrı merkezlerinde hizmet veren müşteri temsilcileri, farklı iş birimlerindeki bireylerin yetki ve yetkinlik alanları dahilinde uyumla aynı amaç için çalışabileceği bilincine eriştikleri gibi, organizasyon yetenekleri de gelişir. 
 
Kalite Algısı ve Bakışı
Çağrı merkezleri hizmet verdikleri markaların hedef ve beklentileri doğrultusunda, nihai müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılayabilme kabiliyetinin ortaya konduğu organizasyonlardır. Özellikle rekabet yoğun sektörlerin öne çıkabildikleri en önemli nokta verdikleri hizmetin kalitesi ve kalitenin devamlılığıdır. Çağrı merkezlerinde hizmet veren müşteri temsilcileri belirlenen kalite hedefleri doğrultusunda eğitilir ve değerlendirilirler. Hedefleri kaliteli hizmet beklentisi üzerine oluşturulan müşteri temsilcilerinin kalite algısının gelişmesinin yanı sıra, yaptığı iş üstüne düşünme, iş geliştirme yönünde farkındalıkları da artar.
 
 
Empati
Empati , görüştüğümüz kişinin duygu ve düşüncelerini anlayabilmeyi ve böylece duyarlı bir yaklaşım içinde olmayı sağlayan bir duygusal zeka becerisidir. Bu beceriyi geliştiren ve iyi kullanabilen bireyler, bu anlamda iyi bir dinleyici olduğu gibi görüştüğü kişinin dile getiremediği duyguları da sezebilir. Çağrı merkezinde çalışmak, Empati yeteneğimizi geliştirmemize yardımcı olduğu gibi, bu sayede hem iş yaşantımızda hem de özel yaşantımızda daha anlayışlı ve saygılı olmamıza olanak sağlamaktadır.
 
Zaman Planlama
Yapılması gereken çok fazla iş varken hep zaman yetmiyor deriz. Çağrı merkezinin bize kattığı en büyük değerlerden biri zamanımızı doğru planlama becerisidir.Yapacağınız ne olursa olsun başlamadan önce planlayıp, daha sonra gözlemlemenize ve beklenmedik bir durumda zaman kaybetmeden aksiyon almanızı sağlayarak hem iş yaşantınızda hem de özel yaşantınızda zamanı efektif kullanmayı öğrenmenize yardımcı olmaktadır.
 
Temel İletişim
İletişim,bireyler arasında duygu ve düşüncenin akışıdır, bir kaynağın mesajını bir kanal üzerinden alıcıya iletme süreci olduğu gibi , günümüz toplumunun olmazsa olmazıdır.Buradaki önemli nokta ise doğru iletişim olmaz ise toplumların, kurumların, grupların, ailelerin ve hatta iki bireyin anlaşması mümkün değildir. İletişim kavramı: süreç, etki, fikir, duygu, ifade, anlam ve temel eğitim becerileri gibi bir çok kavramı içeren karmaşık ve çok boyutlu süreç niteliği taşır.Çağrı merkezinde temel iletişim becerilerini edinerek bulunduğumuz ortamlardan istediğimiz sonucu alma şansına sahip olabilir, kişileri anlayarak, kendimizi ve isteklerimizi doğru anlatarak çok daha verimli ve anlaşılır olabiliriz.
 
Şikayet Yönetimi
Şikayetler, markaların pazarlama stratejilerine kadar birçok alanda gelişim ve değişim göstermesini sağlayan değerli bildirimlerdir. Çağrı merkezleri hizmet verdikleri kurumsal müşterilerinin, farklı iletişim kanallarından ulaşan, nihai müşteri şikayetlerinin alındığı, değerlendirildiği, alternatif çözümlerin üretildiği ve sonuçlandırıldığı platformlardır. Çağrı merkezinde hizmet veren müşteri temsilcisi şikayet yönetim sürecinde önemli bir noktada pozisyonlanmıştır. Bu pozisyon gereği müşteri temsilcileri gerekli alarmları üretme inisiyatifini ve yetkinliğini kazanırken, proaktivite yönünden de gelişirler.