
BackOffice Hizmetleri
BackOffice Hizmetleri
Pazardaki ürün çeşitliliğinin ve buna bağlı olarak rekabetin arttığı, müşteri memnuniyetinin ön planda olduğu günümüz iş dünyasında firmaların, satış pazarlama faaliyetlerine, hizmet anlayışlarına olan bakış açılarını geliştirmeleri ya da tamamen değiştirmeleri gerekmektedir.
Tecrübeler göstermiştir ki, yeni müşteri kazanmak için yapılan çalışmalardaki maliyet kalemleri, mevcut müşteri memnuniyetinin arttırılarak devamlılığını sağlamak yönünde yapılan çalışmalardaki maliyet kalemlerinden her zaman daha yüksek olmuştur.
Bu nedenledir ki firmalar, mevcut ve potansiyel müşteri talep ve şikayetlerini toplamak, değerlendirmek ve çözümlemek amacı ile Çağrı Merkezi çalışmalarına hız vermektedirler.
Profesyonel bir altyapı ile kurulan çağrı merkezleri şu hizmetleri sunabilir:
Müşteri taleplerini değerlendirmek
Müşteriyi ürün hakkında bilgilendirmek
Müşteriyi satış noktası hakkında bilgilendirmek
Ürünle ilgili sorunları çözmek
Ürünle ilgili sorunlar için servis yönlendirmesini koordine etmek
Müşteriye yönelik özel pazarlama faaliyetleri yapmak
•Özel gün kutlama
•Yeni ürün tanıtımı
•Memnuniyet çalışmaları
Telefon, e-mail, faks gibi iletişim araçları ile alınan çağrılar;
Görüşme kayıtları bir yazılımda tutulmakta
Ses Kayıtları alınmakta
Çağrı merkezi performansı raporlana bilmektedir.
Alınan çağrılar ve yapılan görüşmeler dahilinde firmanın birçok konuda strateji belirmesi için bir çok kaynak oluşmaktadır.
Ürün kalitesi
Satış personeli performansı
Bayi kanalı performansı
Çağrı merkezi performansı
Servis ekibi performansı
Reklam ve kampanya çalışmalarındaki başarı
Firma bu raporlara göre çalışmalarına hız vermekte, kendini geliştirmekte ve hedeflenen müşteri devamlılığını sağlamaktadır.